צאט -"תוך כדי תנועה"

Mon 12:20pm
Hadass Mazor Ram named the conversation: קבוצת חשיבה.
תומר
אשמח להצטרף
Daniel
nv zv?
Hadass
הי לכולם, ביוזמתו של איציק אלקובי, אנו פותחים קבוצת חשיבה שמטרתה חקר שורשי מחלת ה als. הנושא הוצע בעבר על ידי ארמן. הכיוון שאנו מציעים הוא, שהתפרצות המחלה קשורה לטראומה לא מעובדת בנושא אבדן שליטה, או לסוגיות הקשורות בשליטה אישיותית. במידה ויש לך עניין להשתתף, נשמח לשמוע על כך🙂
Daniel
אני אשמח
Romi
גם אני אשמח
תומר
אני חוקר את משמעותן של מחלות ומתוך כך להבין כיצד פותרים אותן בדרכים שלנו, היותר תודעתיות.
לגבי als ו-ms , הבנתי שהגוף תוקף את המיאלין. הוא תוקף, מסיבה לא ברורה, את המעטפת שמגנה על העצבים. זה יוצר מצב בו החוטים חשופים ויוצרים קצרים בנקודות המפגש ביניהם.
לפיכך, אני יכול להבין שההגנה הפנימית שלהם נפגעת. משהו, ברמה הפנימית-תודעתית חשף את הקרביים שלהם בצורה קיצונית. הותיר אותם נטולי הגנה באופן מוחלט. זה היה בגלגול הזה ואולי בגלגולים קודמים. זה מה שלי עולה
Daniel
רגע….זו הקבוצת חשיבה או שיהיה מקום יותר מסודר לדיון ? 🙂
Hadass
מעניין. אנחנו נשלח בקרוב חומרים למי שמצטרף ונגבש פורמט מסודר לדיון/ מפגש.
Daniel
אבל מפגשים שלכם במרכז 😞
Hadass
אתה לא הצפוני היחיד פה😉 נמצא דרך.
Romi
לא הבנתי שזה פרונטלי…גם אני צפונית…
Hadass
רוב הפעילות תהיה לא פרונטלית. חכו…
Daniel
טוב 🙂
תומר
לצפונים, אפשר להיפגש בזכרון/גבעת עדה
Daniel
צפון זה איזור הגליל, לא צפון המרכז 🙂
תומר
טוב, זה גדול עלי. אני מהוד השרון
Daniel
יש רכבת לכרמיאל 😉
תומר
אותו כנל לגביכם. טוב, ניראה לאן זה מתפתח. אני מתעתד לפתוח מיזם חדש של קליניקה משולבת. אשלח לכאן קישור ותיראו איך זה מהדהד לכם. היא בנויה בעיקר להבנה עמוקה ומשולבת של מטופלים עם 'סיפורים' מורכבים
Daniel
סורי אין לי זמן לצאת מהגליל, מוזמנים לפה , תה צמחים עליי וסיור ליקוט צמחי מרפא
תומר
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10203870260314592&id=1763330633
‎תומר אוליצקי אור‎ added a new photo.
שלמות. על הקשר בין יצירה מוסיקלית לתפיסה טיפולית ייחודית (אל תפספסו את הקטע הקצר שכאן. הוא הבסיס להבנה והמחשה של הפוסט. מעבר לזה שהוא יפהפה, עשוי בטוב טעם וכמו שאני אוהב – מפתיע) https://youtu.be/Ry4BzonlVlw מהי שלמות עבורכם? אני מזמין אתכם, גם אם אתם לא מאוהדי הז'אנר, לקחת מספר דקות לצפייה ביצירה המופלאה הזו של יוהן סבסטיאן באך. עבורי, היא מסמלת שלמות. במקור, היא נכתבה לצ'לו אחד ונחשבה, לפחות בעיניי, כאחת מהיצירות המושלמות שנכתבו אי פעם. כעת, השלמות הזו מוכפלת בשמונה. כולם מנגנים על אותו הכלי, אך עושים בו שימוש שונה לחלוטין: אחד מנגן בקשת, השני פורט כמו בגיטרה, השלישי מתופף, הרביעי תופס את תפקיד הבס בלבד ועוד ועוד. שיתוף הפעולה הפנומנאלי, ההומור, היצירתיות והיכולת לראות מעבר יוצרים הרמוניה שמביאה אותנו לתחושת שלמות עילאית. כעת, דמו שאתם היא היצירה האלמותית של באך והצ'לו היא יכולת ההתבוננות שלכם על עצמכם או יכולת ההתבוננות בכם. כאשר צ'לו אחד מנגן, היכולת היא מוגבלת ודי חד מימדית. צ'לו נוסף המנגן את אותו תפקיד יוצר עומק של אותו הדבר ואילו צ'לואים נוספים שמנגנים באופן שונה יוצרים מרחב התבוננות שונה לחלוטין. יכולת להבין ולהקשיב ליצירה ממקום שונה לגמרי, מפתיע ונטול זמן. הבה נקפוץ מדרגה נוספת. התדר החדש מביא עימו שפה חדשה. שפה של שיתוף, שילוב, חיבור, העצמה והבנה עמוקה שהשפע פתוח לכולם. אם היצירה היא האדם, הרי שהצ'לו היא השפה. ואם אני מתחבר לעולם הטיפולי, הרי ששמונת הצ'לואים ביצירה, הם היכולת להתבונן על אותו אדם מזוויות שונות ועדיין לדבר באותה שפה. מתוך שיתוף הפעולה נוצרת הרמוניה סינרגטית גבוהה בהרבה, המובילה להבנת היצירה בצורה עמוקה ורחבה ביותר. הבנתה היא שתתן לנו את היכולת המיטבית לטפל ולהביא את היצירה להרמוניה ודיוק. אהובים, הבטחתי לכם קליניקה חדשה עם תפיסה חדשנית? ובכן, ההבנה העמוקה שהעליתי כאן על הכתב היא תמצית הקליניקה. קליניקה המשלבת מספר מטפלים המדברים באותה שפה,. מטפלים באותו מקום והטיפול במטופל הוא במשולב. נסו להפעיל את דמיונם – זה המשהו שחיכיתם לו כל כך הרבה זמן ופשוט לא הייתם מודעים לו. סקרנים? פרטים מלאים ממש בקרוב. באהבה, תומר וצוות הקליניקה המשולבת
תומר אוליצקי אור
איילת
אני בפנים…
השבוע יהיה לי יותר זמן
Mon 4:22pm
Armen
אני התחלתי להתעניין בסיבות למחלה אחרי שטיפלתי בכ 15-17 חולים שונים משכבות סוציואקונומיות שונות, גילאים שונים, תעסוקה שונה ומה שגיליתי, שלכ 80% מהחולים הייתה תאונת דרכים או פגיעה אחרת בעמוד השדרה. כולל ניתוחים בעמוד השדרה. לא חקרתי נושאים הקשורים לטראומה נפשית. כדי לחקור בצורה רצינית ועובדתית, כדאי להכין שאלון עם שאלות מדויקות ולאסוף מיגע אמין ככל שניתן. זאת דעתי בנושא.
איילת
זה השאלון שלי 🙂
הכנתי לזה אמונות ועל כל אמונה אני רוצה לבנות שאלות. זה המון עבודה ואני אשמח לעזרתכם.
אני במירוץ מטורף ואין לי מספיק שעות ביממה אבל זה על הכוונת עד לסוף השבוע הזה
Mon 6:33pm
Daniel
לי אישית יש ניסיון רק עם חולה חאד אבל לצערי הניסיון הזה רק מעמיק ומעמיק.
וזו מחלה שבאמת כל מה שתיארו פה הוא נכון , אני מאמין שהעניין הנפשי הוא הבסיס והמניע, מגובה כניראה בטריגגר של מאמץ גדול לגוף (כמו אנשי טריאלטון) או נזק גופני (תאונה, או זעזוע לגוף על משך זמן).

לגבי שאלון…זה רעיון מעניין אבל איך יבנה שאלון לאוכלוסיה כזאת מגוונת ? האם שאלון על אמונות מסוימות יתאים למטופל חרדי כמו שהוא מתאים לאישה חילונית ? ועוד שאלות..
איילת
אני אשמח להסביר מההתחלה.
אמונות של מחלות הן זהות אצל כולם. הביטוי יהיה שונה – לפי האישיות ולפי סיפור החיים אבל אני מאמינה שניתן יהיה למצוא קויי דימיון
אני ממש מחכה להתפנות לזה. צוות החשיבה הזה הוא מעולה עבורי כי אני ארצה לדעת לדייק את השאלות שלי
Daniel
זה תמיד, אבל קווי דימיון לא עוזרים לביסוס תפיסה מסודרת.
איילת
התוצר יהיה בסיס לאיסוף חומר ולהבנה עמוקה יותר
Daniel
אמן
איילת
דניאל – אני מבינה מה אתה אומר ועדיין אין 100% מקרים שיענו על אותה אמונה. לכן אני אביא אוסף של אמונות וקונפליקטים וכל מטפל יוכל לעבוד עם מה שקיים אצל המטופל שלו
אני מצליחה להסביר את עצמי? נדמה לי שלא כל כך…
הי חברים ,אני אסביר ,מדובר ביוזמה תחת "ידי האור" לנצל ולמנף את הפגישה והטיפול עם כוכבי האיאל אס ובמגוון שיטות טיפול על מנת לחפש מכנים משותפים אצל המטופלים מבחינת האישיות הנשמה והטראומה ,כמו כן לחפש את הדרךשבא ניתן לעזור יותר,אני בשיח גם עם פסיכוטרפסטית אדלריאנית בכירה בנושא של הגישה הטיפולית שלהם לטראומה, ויש עוד דברים בקנה , בקיצור אכתוב פוסט בבלוג החדש עם ההקדמה עוד מעט
תומר
היופי הוא שזה משתנה מאדם לאדם. אפשר להבין דברים כלליים. לדוגמא, האנרגיה של המעי הדק ברפואה הסינית מדברת על היכולת להבחין בין עיקר לתפל, בין מה שנכון או לא נכון. זה יכול להופיע ככאב חד במקום מסוים במרפק ויכול להופיע ככאב נוירופתי שמזיק ללב.
איילת
בקרוב אצלי… אולי הלילה אני אגיע לזה ואעלה את מה שיש לי
@תומר אוליצקי אור.
זה בדיוק סוג המידע והידע שלי אין. אני אביא נטו אנרגטי.
תומר
מעולה. זה היכולת לחבר. זה מה שאני רוצה לעשות בקליניקה המשולבת. תקראי את הפוסט שצירפתי
קישור לפוסט הנעה בבלוג https://ommmweb.wordpress.com/%D7%94%D7%A7%D7%93%D7%9E%D7%94-%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%AA/
הקדמה ראשונית !!!
הבלוג הוא פלטפורמה שתרכז את החומר ותנגיש אותו התהליך שעשיתי ואני מציע גם לכם על מנת לעבור דרכו התחלתי קודם בלדלות מידע בלכתוב פוסטים עם האמונות שלי ביחס לאי אל אס אחכ דליתי מידע מהרשת והוספתי פוסטי…
ommmweb.wordpress.com
Hadass
חברים, אני חושבת שבשלב ראשון אנחנו צריכים להעלות השערות לגבי הגורמים להתפרצות המחלה, מציעה שכ"א ינסח השערה על סמך נסיונו. אני כאמור חושבת, מהיכרות עם הרבה מקרים, שזה יושב על סוגיות של שליטה- שליטה אישיותית והמחלה מציעה אפשרות לצמיחה נשמתית בהקשר הזה, או תגובה פוסט טראומטית לטראומה הקשורה באבדן שליטה, כמו תאונה, אבדן אדן יקר באופן פתאומי ועוד. אתם מוזמנים להציג תאורי מקרה שתומכים בהשערה שלכם ( בבקשה תאור תמציתי). בהמשך נגבש שאלון ונחשוב האם ואיך לעבוד איתו. יתכן שתידרש עבודת הטמעה בקרב המטפלים, עוד נחשוב על זה.
Daniel
מישהו נכנס לבלוג וקרא ,והבין שיגיב שנדע
Tue 12:21pm
איילת
טוב.
התחלתי לעבוד על הנושא ודבר נוסף שנראה לי הגיוני הוא להבין לרגע את החלק הפיזיולוגי של המחלה. האם כולם כאן בקיאים בגורם למחלה או תהליכי המחלה בגוף?
תומר
הגורם הוא התעלומה. מה האפקט אני כתבתי.
Hadass
הגורם למחלה אינו ידוע, יש כ 10% מקרים תורשתיים, השאר לא. זו מחלה אוטואימונית נוירולוגית.
תומר
זו בדיוק השאלה. מדוע הגוף תוקף את קצות העצבים? מה העניין שם?
איילת
בכוונה שאלתי כי הנחת היסוד של ויאנה שטיבל, מייסת התטא, בספר מחלות והפרעות מתארת מצב שבו תאי T תוקפים את מעטפת המיילין.
הנחה זו מזכירה את ההנחה של הטרשת הנפוצה.
תומר
זה בדיוק אותו הרעיון. השאלה היא מדוע? מה הופיע רגשית באותו זמן? מה המבנה?
איילת
אני לא שואלת למה בכוונה כי אם אני הולכת לחפש סיפורים של גוף נפש אני אמצא המון סיפורים שאני צריכה לבודד מהם את האמונה הבעייתית
תומר
אני לא מסכים איתך בקטע הזה
איילת
אם אנחנו מסכימים על כך שהרעיון הוא דומה אני מתחילה להעלות אמונות וקונפליקטים של שתי המחלות וזה ייתן טווח רחב יותר
תומר
מעולה
איילת
לכתוב כאן זה נוח?
איציק – אתה תוכל להעביר אחר כך מסודר לבלוג?
Romi
הי,אשמח שזה יהיה בבלוג… כאן קצת קשה לעקוב… יום טובבבב
Hadass
זה צריך להיות בבלוג בבקשה.
Tue 2:59pm
ברור שאעביר לבלוג , יש לנו גם חוקרת מוח וגם פסיכוטראפסטית על שיעזרו ,אבל יותר באוף ליין כרגע אז יכולים להעביר לי בקשות ואעביר מבחינה לוגיסטית השיח כאן נוח לדעתי ואעביר אותו לבלוג פעם ביום ,אפשר גם בבלוג עצמו אם רוצים ,מי רוצה יוזר לבלוג שיוכל לפרסם פוסטים ולעדכן בעצמו ? חוץ מזה אני צריך סיפורי מקרה זה ממש חשוב לי בגלל העשרת ודיוק הפרופלים פליז ????
רומי לידיעתך הסיפור מקרה שלך תואם מאד מאד מאד את הסיפור של המטופלת שלי ,אמאלההה
Romi
מעניין מאווווד
היא לא מוותרת על "השליטה" גם היום והכל עובר דרכה והסכמתה אבל ממש בטוב ,בכל טיפול אני משחרר אותה משליטה ,גם במנח וגם אנרגטית אבל זה דפוס כל כך מושרש אצלה
מעבר לאישיות שלה ולטראומה שהיא נשאה איתה , הטריגר למחלה אצלה היה שהיא הלכה לסעוד את אביה שהיה חולה אי אל אס וחזרה לביתה כעבור מספר חודשים ,אופס והמחלה צצה ,מה היה שם לא ברור עצב,טראומה מינית ,פחד מלאכזב ואלה רק טייטלים ויש עוזד הון פרמטרים אבל אלה מובהקים
תומר
צריך לבדוק מה הביא להתמוטטות הגבולות הפנימיים. כמו אלרגיה, אבל ממש פנימית, וקבועה ברמת העצבים
איילת
אני התחלתי לכתוב בצורה מסודרת את הדברים. אחד הדברים שעולה זה בדיוק מה שתיארת – לקחת על עצמי טראומה של מישהו אחר
יאללה איילת מחכים כבר המוןןן
איילת
😞
אני מנסה למצוא דרך להנגיש את מה שאני עושה בראש לכל מי שלא חי לי בראש
מתקשורת לא מילולית איתה ומהגוף עצמו מעבר לשליטה ,חש איזה טראומה או סיפור מיני שמסתתר שם וצף כנראה ,ביקשתי עזרה של מטפלת רגשית ,זה עדין שם בטירוף,צריך לדבר איתה אוליי, מישהו ניתקל בטראומה מינית לא חשופה אצל מטופל איאלאס ?
איילת
אולי זה יתחבר לך:
אם יש לה סיפור שבו היא הרגישה תקועה, חסרת אונים, לא מסוגלת לברוח, לא מסוגלת להגן על עצמי – זה חלק מהקונפליקטים
זה בא מהרפואה הגרמנית החדשה
ללא קשר לטראומה מינית- תבקש ממנה לספר לך על אירועים שזו החוויה שלה מהם
👎1
אם תצליח לגלות איזה שרירים נפגעו ראשונים אולי אצליח לחדד לך את הקונפליקט
יש לך ידע באקסס בארס או תטא??
ברגע הגילוי ניתן להשתמש בשני הכלים האלו לניקוי ושחרור
הדס שידכה לה גם מטפלת בתטא ,לגבי הרפואה הגרמנית כן זה מדבר אליי והוספתי בבלוג ,אבדוק עם אמיתיי בעלה איזה שרירים נפגעו ראשונים ,כרגע התקשורת לא משו והיא סובלת המון,חשבתי על שטיפה אנרגטית אבל אמרו לי שזה סוחט ואין לה כוחות לזה כרגע ,נכנס לטיפול עוד מעט,,,,נדבראחכ
Tue 5:50pm
איילת
אני לא בטוחה שאני מבינה למה הכוונה בשטיפה אנרגטית – אשמח להסבר.
בכל מקרה צריך להתאים את האנרגיה לרמת היכולת של המטופל להכיל…
👎1
Chat Conversation End
Type a message, @name…

לגבי שיי מכיר אותו אפילו טיפלתי בו פעם אחת ,וקורא אותו לגביו ,השאלה שהייתי שואל היא על המקום במשפחתו שהוא לקח בין האחים ומול ההורים ומול אשתו ועד כמה הם קיבלו אותו כמצליח כמו שצייר,דבר שני הקשר עם העצמי האמיתי שלו בשונה מהמרוץ מול שאר העולם
הדסשימי לב יש מתאם בין שיי לטיפוס אלפאויל למרות שיש כמה פרטים חסרים
ויש התאמה גם של שרון לטיפוס
האם התדמית של "המצליח והשולט" בעני עצמו ישבה על מקום רעוע בעני העצמי כך שלאחר טראומה=כשלון,חוסר שליטה קיצוני מהיר ופתאומי יצר את המחלה
רומי שאלה אלייך לגבי רגע ההידבקות משהו חסר שם בסיפור לגבי זה ,ראיתי את הילדה הקטנה? והמקום שלה בין האחים האחרים ,אני מהמר שהיא היתה הבכורה או "המחוברת" לאמא יודעת משו ?
Hadass
אני לא יודעת לתת פרטים יעל יחסי שי עם משפחתו. כמטפלת רגשית אני יכולה לומר שצורך גבוה בשליטה ובהצטיינות קשור לחרדות ולחסרים פנימיים. אולי מיכל תדע לומר עוד עליו.
במקרה של שי אני משערת שהתפרצות המחלה לא קשורה לטראומה אלא לשיעור נשמתי בנושא של הסכמה להיות חלש, נעזר ולא מושלם.
הדס ,יכול להסכים איתך ,עם זאת לדעתי בסיפור ההידבקות עצמהבכל המקרים אני מאמין עדיין שקיים השילוש של האישיות והתדמית והאגו , טראומה או חולשה מוחבאת מוטמעת באישיות ,ורגע אחד בו קורה "השינוי" שיושב על הטראומה ובום המחלה פורצת
השיעור הנשמתי בעצם יושב על התשתית של האישיות שהתפתחה והתעצבה גם ביחסיה עם הטראומה ,"והשינוי " זה בעצם הגל והתדר שמלווה את החיים כחלק מההוויה שלהם
Hadass
אני מסכימה, אבל אני חושבת שהופעת המחלה לא בהכרח קשורה בטראומה שעברה עיבוד לא מוצלח. לדעתי המחלה יכולה להופיע גם על רקע לא טראומטי אלא כשיעור נשמתי. ולדעתי בהרבה מקרים, השיעור הנשמתי או הטראומה, קשורים בסוגיות של שליטה.
Romi
מאוד קשה עכשיו התקשורת… אנסה לברר דרך אחותה
הדס אני מסכים איתך שיש אפשרות כזו אבל המתווה צריך להיות החיפוש של של השילוש ובמידה ואין שילוש ברור יש לשקול בחירה או שיעור נשמתי ,אין ספק שהבחירה בשחרור מוחלט קשה לאנשי השליטה ,קושי רב ,אבל זה השיעור וצריך לשקף להם אותו
Chat Conversation End

 

כתיבת תגובה